FacebookTwitterYouTubeПідписатися на RSS

Дистанційне навчання

Дистанці́йне навча́ння (англ. Distant learning) — новий засіб реалізації процесу навчання, в основу якого покладено використання сучасних інформаційних та телекомунікаційних технологій, що дозволяють навчатись на відстані без безпосереднього, особистого контакту між викладачем і учнем

Дистанційне навчання – це індивідуалізований процес передання і засвоєння знань, умінь, навичок і способів пізнавальної діяльності людини, який відбувається за опосередкованої взаємодії віддалених один від одного учасників навчання у спеціалізованому середовищі, яке створене на основі сучасних психолого-педагогічних та інформаційно-комунікаційних технологій. Знання безумовно відіграють важливу роль у нашому житті. Не даремно кажуть, що «навчатися ніколи не пізно» і що «хто володіє інформацією, той володіє світом». Якщо вам не вистачає часу, ви без проблем можете обрати для себе дистанційне навчання. Пам’ятайте, що отримувати знання ви можете не залежно від місця вашого перебування!

Дистанційне навчання включає в себе сучасні форми і методи конструювання та відображення змісту навчання, елементи модульного і комп’ютерного навчання, теорії та практики, самостійної роботи учнів, застосування у навчанні сучасних інформаційних технологій, комп'ютерів, телекомунікацій і являє собою цілеспрямований інтерактивний процес взаємодії учнів і викладачів-модераторів. До переваг дистанційного навчання відносять асинхронність, доступність інформації, зменшення соціальної дистанції. У ньому виділені такі принципи забезпечення якості:

• Заохочення контактів між учнями і вчителем.
• Розвиток співробітництва учнів.
• Використання активних засобів навчання.
• Швидкий зворотний зв’язок.
• Ефективне використання часу.
• Висока мотивація.
• Врахування здібностей учнів та використання індивідуальних маршрутів навчання.

Організація дистанційного навчання

Нормативне забезпечення

Положення про дистанційне навчання(у редакції наказу МОН від 14.07.2015 №761)

Можливості Google в освітньому середовищі

Можливості Google в освітньому середовищі

1. Поштовий сервіс Gmail – миттєва комунікація
Нині електронна пошта – необхідний інструмент комунікації учитель-учень та вчитель-батьки. Gmail цікавий також тим, що надає можливість ділитися малюнками, презентаціями, тестами тощо, які знаходяться у вашому хмарному сховищі. Без завантаження на власний пристрій! Усе тому, що поштовий сервіс є частиною Google.Тобто ви зможете моментально обмінюватися повідомленнями з учнями в умовах дистанційного навчання.

2.Google-форми – власні опитувальники

Ця платформа надає можливість створювати опитувальники, вікторини та навіть анкетування для учнів. Функціонал сервісу вражає:- можливість встановити одну або декілька правильних відповідей,встановлення відповідністей;- запитання або відповідь може мати як текстовий, так і візуальний формат (фото, відео);- результати учнів відображаються у вигляді зрозумілої статистики (колові діаграми тощо);- швидке переведення результатів у зручний для огляду формат Google-таблиць;- можливість роздрукувати створену форму.І головне– діти можуть знаходитися будь-де! Ставте завдання та отримуйте від них відповіді!

3.Google-Презентації – супровідник до кожного уроку

Можливості сервісу не поступаються відомимпрезентаціям PowerPoint. Окрім того, вся інформація миттєво зберігається у вашому хмарному сховищі, тож раптове вимкнення світла або пристрою не завадить вашій роботі! Створення слайдів, анімовані зображення, вставка відео-робіт, анімація до слайдів – усе це втілюється у Google-презентаціях. А щнінтернет-сервіс цікавий тим, що недостатня кількість пам’яті на вашому пристрої аж ніяк не стане перешкодою плідній роботі, адже є можливість завантажити на переносний носій презентацію прямо з інтернету.

4. Доповнення Flubaroo – оцінки без проблем

Тепер ви можете зберегти власний час на перевірку тестів, адже для цього є помічник Flubaroo! Результати оцінювання тестів (створених за допомогою Google-форм) можна перевести в Google-таблицю, зробивши лише один клік, а згодом – застосувати це доповнення та миттєво виставити оцінки кожному учню.В умовах дистанційного навчання та необхідності працювати оперативно це стане чудовим рішенням.

5. Власний сайт Blogger – реалізація вашого потенціалу

Якщо ви маєте багато медіа-матеріалів і розробок, якщо хочете полегшити роботу учнів, то створення власного блогу або сайту – неминуче! Особливо коли учні так далеко від вас!

6. Додаток Symbaloo – втілення вашої креативності

Symbaloo – сервіс-сховище посилань із мережі у вигляді міксів, які можна додати до вашого сайту, або просто запропонувати учням для ознайомлення та роботи. Зручність додатку полягає у необмеженій можливості оформлення закладок: картинки, кольорова палітра тощо.

7. Loupe Collage, Tagul, ImageChef – «хмари слів»

Візуаліація будь-якого ліричного чи прозового твору – вкрай дієва методика запам’ятовування. Пропоновані ресурсипідійдуть як для візуального викладу матеріалу з метою його кращого запам’ятовування учнями, так і для створення цікавих вправ.Погодьтеся, коли учні вчаться поза межами класу, їхню увагу важко назвати ідеальною. Тож такі додатки та цікаві візуалізації допоможуть зацікавити дітей навчанням та дозволять їм краще запам'ятати матеріал.

8. LearningApps – інтерактивні вправи

Програма допоможе швидко створити яскраві вправи для учнів. За допомогою макетів можна створити такі завдання: на пошук правильної пари, на хронологічну послідовність, класифікації, заповнення пропусків тощо.

Карантин: онлайн-сервіси для вчителів

Міністерство цифрової трансформації України запропонувало всім вчителям України освітній серіал «Карантин: онлайн-сервіси для вчителів». Серіал розрахований на новачків та складається із 6 серій тривалістю 8-26 хвилин.У серіалі йдеться про алгоритми та комунікацію вчителів і учнів на період дистанційного навчання, а також набір сервісів і специфіку їх використання для вчителів, зокрема: Google Classroom, Microsoft Teams, Cisco Webex, Zoom, Class Dojo, Classtime, Viber та інші.Подивившись серіал ви зрозумієте як:

  • Комунікувати з учнями.
  • Користуватися онлайн-сервісами.
  • Створювати відеоконференції.
  • Збирати файли з роботами.
  • Ставити оцінки онлайн.
  • Контролювати виконання завдань.
  • Використовувати соціальні мережі.
  • Створювати контрольні роботи.
  • Надавати консультації учням.
  • Створювати віртуальну вчительську.

Серія 0.«Перш ніж пірнути в онлайн з головою».У цій серії:вступне слово від Оленки Северенчук, директорки з розвитку Ukrainian Global School, радниці заступника міністра цифрової трансформації з питань євроінтеграції.

Карантин: онлайн-сервіси для вчителів. Серія 0. Перш ніж пірнути в онлайн з головою

Серія 1.«Алгоритми та комунікація вчителів і учнів на період дистанційного навчання».

Карантин: онлайн-сервіси для вчителів. Серія 1. Алгоритми та комунікація вчителів і учнів

Серія 2.«Набір і специфіка використання сервісів для вчителів».У цій серії:Як організувати спілкування з учнями? Чому всім учителям важливо синхронізуватись та визначитись, яку платформу використовувати? Якою є роль соціальних мереж як системи комунікації з учнями? Допоможе розібратись із цим Юрій Гайдученко, вчитель української мови та літератури Новопечерської школи, фіналіст Global Teacher Prize. В цій серії відбувається огляд сервісів та соцмереж: Google Site, Facebook, Instagram, Telegram, Tik Tok, Google Classroom, Class Dojo, Padlet, Zoom, Hangouts, Skype, Viber.

Карантин: онлайн-сервіси для вчителів. Серія 2. Набір і специфіка використання сервісів для вчителів

Серія 3.«Дізнаємось більше про Class Dojo».У цій серії:Class Dojo — це зручний інструмент для оцінки роботи класу в реальному часі. Ідея сервісу полягає в створенні зручної та легкокерованої системи заохочення з різними ролями і рівнями доступу. Кожен знаходить мотивацію за певне досягнення. Передбачений щоденник рефлексій для учня. Більше деталей розповість Юрій Гайдученко, вчитель української мови та літератури Новопечерської школи, фіналіст Global Teacher Prize.

Карантин: онлайн-сервіси для вчителів. Серія 3. Дізнаємось більше про Class Dojo

Серія 4.«Google Classroom для організації дистанційного навчання».У цій серії:з Google Classroom можна спілкуватись, збирати файли з роботами, ставити оцінки, контролювати терміни виконання завдань, створити контрольну роботу за варіантами, надавати консультації для кожного учня в приватному режимі. Особливостями використання сервісу поділиться Юрій Гайдученко, вчитель української мови та літератури Новопечерської школи, фіналіст Global Teacher Prize.

Онлайн-сервіси для вчителів. Серія 4. Google Classroom для організації дистанційного навчання

Серія 5.«Огляд онлайн-інструменту Microsoft Teams».У цій серії:Завдяки безкоштовному онлайн-інструменту Microsoft Teams учні та вчителі матимуть доступ до навчальних матеріалів і зможуть взаємодіяти. Основою інструменту є команда — можна об'єднати учнів у класи. В кожній команді можна створити тематичні канали за предметами, наприклад, математика або історія. Аби співпрацювати з колегами, варто створити команду — віртуальну вчительську. Більше подробиць ви дізнаєтесь у серії за участю Марини Лютинської, вчителя Ліко-школи, експерта Microsoft.

Карантин: онлайн-сервіси для вчителів. Серія 5. Огляд онлайн-інструменту Microsoft Teams

Серія 6.«Знайомимось із сервісами CISCO WEBEX. Вивчаємо можливості Classtime».

Карантин: онлайн-сервіси для вчителів. Серія 6. Сервіси CISCO WEBEX. Вивчаємо можливості Classtime

У цій серії розповідаємо одразу про два сервіси. В основі CISCO WEBEX — зручні відеоконференції для дистанційного навчання. З можливостями сервісу ознайомить Юрій Галаган, спеціаліст CISCO WEBEX. Classtime — це українська розробка, помічник вчителя. Як використовувати Classtime — допоможе Женя Гагаркіна, тренерка Classtime.

Всі серії освітнього серіалу доступні на онлайн-платформі 24/7 (цілодобово).

Кiлькiсть переглядiв: 281

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.